Personlig träning Basic

Personlig träning Basic

Det spelar ingen roll om du har varit vältränad för länge sedan, eller aldrig någonsin tränat
seriöst, Personlig tränare Basic passar för alla. Tillsammans jobbar vi från din startnivå
och framåt. Det är ditt mål, din motivation och din vilja, tillsammans med träningen som
vi hittar vi bra vägar dit.


Screening

Under en screening bedöms dina värden gällande flexibilitet, bålstabilitet, stabilitet,
styrka och balans. Efter en genomförd screening vet vi exakt på vilken nivå du bör påbörja
din träning.


Personligt konsultation

Att ha koll på det fysiska förutsättningarna är viktiga för att träningen ska kunna anpassas
på rätt sätt, men det psykiska är minst lika viktigt. Kanske viktigare till och med. Därför
ingår alltid ett personligt samtal i det första mötet. Vi kommer att prata om varför du har
bestämt dig för att söka min hjälp, vad du har för mål och drömmar med din träning,
skadehistorik och sjukdomar samt lite kort om kosthållning i förhållande till träning. På så
sätt får jag ännu mer fakta att bygga ditt träningsprogram kring.


Programdesign

Ett träningsprogram kan innehålla ett eller flera delprogram som du rekommenderas göra
olika många gånger om dagen, i veckan eller i månaden. Programmen innehåller övningar
med ett angivet tempo, intensitet, vilotid och antal repetitioner. Träningen kommer att
läggas upp i en periodisering och långtidsplaneras. För att bygga en hållbar fysik krävs det
att träningen sker kontinuerligt, systematiskt och med ett personligt anpassat program
över en längre tidsperiod.


Det kan vara svårt att greppa hur alla övningar ska utföras, därför kan det vara bra att boka
in en träningstimme med mig. Med en tränare vid din sida de första gångerna, kommer det
gå lättare än vad du någonsin trott.


Efter vårt första möte får du ett träningsprogram som gäller för 2-6 veckor in i framtiden.
Du bestämmer sedan själv när du vill boka in nästa möte, allt anpassat efter målsättning,
tid och nivå.

Sidobild: